مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 13:302023-07-16اجتماعي

پلاک وسیله نقلیه هویت و شناسنامه آن محسوب می شود


معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: پلاک وسیله نقلیه هویت و شناسنامه آن محسوب می شود و نصب والصاق آن بر روی خودروها و موتورسیکلت ها طبق قوانین کشوری اجباری و الزامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سرهنگ احسان مؤمنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران در خصوص ماده 720 قانون مجازات اسلامی توضیح داد و گفت: پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می شود و شناسنامه آن محسوب می شود و نصب والصاق آن بر روی خودروها و موتورسیکلت ها طبق قوانین کشوری اجباری و الزامی است.

وی افزود: وقتی فردی اعداد و ارقام و حروف آن را دستکاری می کند مسلماً این اقدام جرم تلقی می شود و سوال اینجاست که مگر کسی کد ملی و یا شماره شناسنامه خود را دستکاری می کند؟ سوال اینجاست چرا افراد اقدام به دستکاری پلاک خود می کنند؟ ما به این میزان بسیار زیاد خودرو داریم که در معابر در حال تردد هستند و ما چگونه می خواهیم مثلاً یک خودرو را صدا بزنیم و خطاب به آنچه بگوییم؟ مثلاً به انبوه سواری پراید و موتورسیکلتی که در حال گذر و عبور هستند باید چه بگوییم و چگونه باید یکی از آنها را چگونه خطاب کنیم؟ سرهنگ مؤمنی گفت: باید شماره پلاک آن را بگوییم و آن را خطاب قرار دهیم که مشخص باشد ما کدام خودرو مد نظرمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلاک وسیله نقلیه هویت و شناسنامه آن محسوب می شود

پلاک وسیله نقلیه هویت و شناسنامه آن محسوب می شود