مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 16:102023-06-27اقتصادي

مازندران به شدت تحت تاثیر تغییرات اقلیمی است


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران به شدت تحت تاثیر تغییرات اقلیمی قرار گرفت و تولید محصولات کشاورزی متاثر از این شرایط است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن عنایتی کلیجی بعدازظهر سه شنبه در جلسه کمیته فنی برنج با محوریت تغذیه در معاونت مؤسسه تحقیقات برنج کشور در آمل، گفت: مازندران بشدت تحت تأثیر تغییرات اقلیمی قرار گرفته و تولید محصولات کشاورزی متأثر از این شرایط است.

وی با تاکید براین که باید کشت های ما متناسب با شرایط اقلیمی باشد چراکه به استان کم بارش تبدیل شدیم، افزود: معرفی ارقام جدید متناسب با شرایط اقلیمی استان و مدیریت مزرعه بر اساس شرایط اکولوژیک برای سازگاری با شرایط آب و هوایی استان از رویکردهای نوین در پایداری تولید محصولات کشاورزی استان است.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید در مزرعه به خوبی پیاده نشده است و نتوانستیم از ظرفیت های موجود به ویژه تغذیه گیاهی استفاده کافی و لازم را ببریم و عوامل تغذیه ای در تولید پایدار محصولات کشاورزی مؤثر است که در کاهش ضایعات محصولات هم مؤثر است و نقش اساسی در درآمد اقتصادی کشاورز دارد.

عنایتی بر لزوم ترویج و آموزش کشاورزی و توجه به صنایع کشاورزی برای کاهش ضایعات یکی از راهکارهای مؤثر در پایداری تولید برنج است، تاکید کرد وگفت: کنترل کیفی کودهای تولیدی و عوامل تغذیه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران به شدت تحت تاثیر تغییرات اقلیمی است

مازندران به شدت تحت تاثیر تغییرات اقلیمی است