مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 09:102023-06-29بين الملل

ادعای رویترز درباره تصمیم اروپا به نقض بند دیگری از قطعنامه 2231


برخی منابع غربی مدعی شده اند که اروپایی ها قصد دارند در نقض قطعنامه سازمان ملل سال 2015 سازمان ملل درباره برجام، تحریم های موشکی بالستیک علیه ایران را همچنان حفظ کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، برخی منابع غربی از جمله خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی به نقل از چهار منبع آگاه که نامشان ذکر نشده، مدعی شده است دیپلمات های اروپایی به ایران گفته اند که قصد دارند تحریم های موشکی بالستیک اتحادیه اروپا علیه ایران را که طبق توافق هسته ای سال 2015( برجام) در اکتبر امسال یعنی تا حدود 5 ماه دیگر منقضی خواهد شد، همچنان حفظ کند.

این منابع سه بهانه را برای حفظ تحریم های موشکی علیه ایران ذکر کرده اند: استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی علیه اوکراین، احتمال انتقال موشک های بالستیک ایران به روسیه و محروم کردن ایران از مزایای توافق هسته ای با توجه به نقض این توافق توسط ایران پس از خروج آمریکا.

یک دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود، گفت: به ایرانی ها کاملاً واضح (در مورد برنامه های حفظ تحریم ها) اطلاع داده شده است و اکنون پرسش این است که ایرانی ها چه پاسخ و گام های تلافی جویانه ای در برابر حفظ تحریم ها خواهند داشت؟ بر اساس قطعنامه سازمان ملل که توافق هسته ای سال 2015 را تأیید کرد، قرار بود تحریم های موشکی و تسلیحاتی علیه ایران در 18 اکتبر 2023 یعنی تا ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای رویترز درباره تصمیم اروپا به نقض بند دیگری از قطعنامه 2231

ادعای رویترز درباره تصمیم اروپا به نقض بند دیگری از قطعنامه 2231