مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 01:502023-06-26بين الملل

دیپلماسی محیط زیستی روی میز دولت سیزدهم


خشکسالی، گرد و غبار و پرداخت نشدن حقابه زیست محیطی از جمله مشکلاتی است که ایران همانند سایر کشورهای همسایه با آن دست و پنجه نرم می کند؛ مشکلاتی که تنها ریشه داخلی ندارد و حل آن ها نیازمند اقدامات بین المللی و فعال شدن دیپلماسی محیط زیست است؛ - تفاهمنامه محیط زیستی ایران و امارات متحده عربی منعقد می شود 21 تیرماه در اقدامی به ابتکار ایران وزیران و مقامات ارشد محیط زیستی 11 کشور حاضر در نشست منطقه ای با عنوان نشست منطقه ای وزیران محیط زیست برای آینده ای بهتر گرد هم آمدند.

این اجلاس با حضور وزرای محیط زیست 11 کشور منطقه غرب آسیا ارمنستان، عراق، سوریه، عمان، قطر و امارات و معاون وزرای محیط زیست جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و هیات هایی از ترکیه و ازبکستان و نهادهـای بین المللـی شـاملFAO ،APDIM WMO ،UNESCO ،ESCAP ،UNEPT ،UNDP برگزار شد.

یافتن راهکاری مشترک برای حل معضلات زیست محیطی به ویژه مشکل ریزگردها و کاهش اثرات سـوء آن از جمله اهداف این نشست بین المللی بود.

در این جهت پنج سـند تفاهم همکاری با کشـورهای امارات، عراق، سـوریه، ترکمنسـتان و ارمنسـتان به منظور اجرای عملیات میدانی مقابله با پدیده گردوغبار امضا شد علاوه بر آن ایران در تلاش برای شکل گیری یک سازمان برای همکاری زیست محیطی در منطقه غرب آسیا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماسی محیط زیستی روی میز دولت سیزدهم

دیپلماسی محیط زیستی روی میز دولت سیزدهم