مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 12:202023-07-06اقتصادي

ذخیره سد زاینده رود به 612 میلیون مترمکعب رسید


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه ذخیره کنونی سد زاینده رود را 612 میلیون مترمکعب است، گفت: امید است سال آبی جدید (مهر ماه 1402) را با پشتوانه مطلوبی آغاز کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، حسن ساسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان در نشست تخصصی حقوق آب در منطقه چهار کشور با ارائه آماری از آخرین وضعیت سد زاینده رود اظهار داشت: از ابتدای سال آبی (مهرماه 1401) تاکنون در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود یک هزار و 495 میلی متر بارندگی شده است و حجم ورودی آب به سد زاینده رود در سال آبی کنونی یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب پیش بینی می شود.

وی ذخیره کنونی سد زاینده رود را 612 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود:  امید است سال آبی جدید (مهر ماه 1402) را با پشتوانه مطلوبی آغاز کنیم.

ساسانی با بیان اینکه حقوق آب در سراسر کشور چالش های متفاوتی دارد، اگفت: این موضوع در حوضه آبریز زاینده رود از پیچیدگی های بیشتری برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان ادامه داد: با توجه به مشکلات و تخلفات در این حوضه، شرکت آب منطقه ای اصفهان اقدام به راه اندازی سامانه 3848 یگان حفاظت منابع آب کرد که در این سامانه به صورت شبانه روزی تخلفات متعدد در حوزه آب های سطحی و زیرزمینی شامل حفاری های غیرمجاز، برداشت غیرمجاز، ساخت و سازهای غیرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سد زاینده رود به 612 میلیون مترمکعب رسید

ذخیره سد زاینده رود به 612 میلیون مترمکعب رسید