مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 13:452023-07-08فرهنگي

هشدار درباره برخی آثار هنری منتسب به صادق تبریزی


عرضه تعدادی از آثار منتسب به صادق تبریزی ـ هنرمند نقاش ـ در حراجی های دنیا، واکنش نماینده هنری خانواده او را در پی داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد فلاح، نقاش که صادق تبریزی در زمان حیات خود او را به عنوان نماینده رسمی خانواده خود معرفی کرد، با اشاره به این اتفاق، می گوید: به تازگی حراج های دسته سوم و چهارم که اغلب به طریق برخط (آنلاین) برگزار می شوند و عمدتاً در اروپا و آمریکا فعال هستند، دست به شگردی تازه جهت شناسنامه دار کردن آثارِ هنرمندان شاخصی همچون زنده یاد تبریزی زده اند.

این حراج ها آثار تقلبی (فیک) تبریزی را به سودای اینکه آنها را شناسنامه دار کنند وارد مزایده های مزبور می کنند و با این کار با یک تیر دو نشان می زنند؛ از یک سو آن اثرِ تقلبی را شناسنامه دار می کنند و از سوی دیگر اقدام به فروش آن اثر می کنند.

به گفته فلاح، این آثار اغلب جزو مجموعه گمشده فردی هستند که در سال های پیش از انقلاب، با معرفی خود به نام یکی از گالری داران مطرح آمریکا از تعداد زیادی هنرمندان بزرگ ایران کلاه برداری کرد و آثار آنها را با خود به آمریکا برد و هیچ گاه بازنگرداند.

در وصف ابعاد مالی این کلاه برداری باید گفت که او از هنرمندانی چون سهراب سپهری، صادق تبریزی، ناصر اویسی، فرامرز پیلارام، مسعود عربشاهی، پرویز تناولی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره برخی آثار هنری منتسب به صادق تبریزی

هشدار درباره برخی آثار هنری منتسب به صادق تبریزی