مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 09:402023-06-25دانش

اثرگذاری «جشنواره فارابی» در شتاب بخشی تولید علم


به اعتقاد استاد دانشگاه تهران، جشنواره فارابی می تواند در شتاب بخشیدن به تولیدات علم اثرگذار باشد.

- رضا پورحسین، استاد دانشگاه تهران و دکترای روانشناسی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فارابی، تاکید کرد: اگر هدف گذاری جشنواره علاوه بر ارتقای روحیه علم گرایی، به فضای گفتمان علمی کمک کند، می تواند در گسترش تحول در علوم انسانی و تولید علم نقش انگیزشی و شناختی ایجاد کند؛ چرا که من با مشاهدات نتایج جشنواره در برخی استادان و محققان، تاثیر آن را در شتاب بخشیدن به تولید علم مشاهده کرده ام.

وی با اشاره به جایگاه و موقعیت جشنواره فارابی در مقایسه با سایر جشنواره های کشور در حوزه علوم انسانی و بررسی و ارزیابی آثار در این حوزه، خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه دیده و شنیده می شود و همچنین با توجه به اهداف آن، جشنواره فارابی نسبت به سایر جشنواره های داخل کشور در حوزه علوم انسانی موفق تر عمل کرده است.

البته موفقیت جشنواره های علمی به میزان زیادی به برگزارکنندگان و تاکید آنها بر تحقق اهداف جشنواره ها و به کارگیری بهترین سازوکارهای عملی بستگی دارد.

پورحسین، جشنواره فارابی را یک جشنواره تخصصی در حوزه علوم انسانی دانست و تاکید کرد: زمانی یک جشنواره می تواند ابعاد بین المللی داشته باشد که بتواند د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرگذاری «جشنواره فارابی» در شتاب بخشی تولید علم

اثرگذاری «جشنواره فارابی» در شتاب بخشی تولید علم