مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 13:252023-07-02سياسي

راه اندازی کمیته ملی شبکه تحقیقات سرطان


کمیته ملی شبکه تحقیقات سرطان در کشور به منظور هدفمندساختن مراکز تحقیقاتی و یکپارچه سازی مطالعات حوزه سرطان فعالیت خود را در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت آغاز کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، یونس پناهی با بیان این که یکی از مسائلی که امروزه در دنیا و در کشورمان باید به طور جدی به آن پرداخته شود مقوله سرطان هاست، تاکید کرد: راه اندازی کمیته ملی شبکه تحقیقات سلامت می تواند نقطه عطفی برای یکپارچه سازی تحقیقات سرطان در کشور با رویکرد پیشگیرانه باشد که هم اکنون در دستور کار معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار گرفته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: شبکه ملی تحقیقات سرطان موظف است تا مطالعات گسترده ای که در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مختلف در حوزه سرطان در حال انجام است را تجمیع سازد تا از نتایج آن برای تصمیم گیری و سیاست گذاری در عرصه کلان کشور استفاده شود و در نهایت در قالب دستورالعمل های اجرایی در اختیار معاونت درمان و بهداشت وزارت بهداشت قرار گیرد.

رویکرد پیشگیرانه در کنترل سرطان دکتر پناهی با اشاره به این که باید رویکردها را از واکنش گرا به رویکرد کنش گرایانه تغییر داد، تاکید کرد: توجه و تمرکز بر پیشگیری از بروز سرطان یکی از راهکارهای اصلی در این مقوله محسوب می شود و باید با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی کمیته ملی شبکه تحقیقات سرطان

راه اندازی کمیته ملی شبکه تحقیقات سرطان