مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 15:102023-06-23بين الملل

«تایتان» به سرنوشت شوم «تایتانیک» دچار شد


زیردریایی تحقیقاتی که با پنج سرنشین برای بازدید از بقایای کشتی مشهور «تایتانیک» راهی ماجراجویی در اعماق اقیانوس شده بود، به سرنوشت شومی دچار شد.

- زیردریایی تحقیقاتی که با پنج سرنشین برای بازدید از بقایای کشتی مشهور تایتانیک راهی ماجراجویی در اعماق اقیانوس شده بود، به سرنوشت شومی دچار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، زیردریایی موسوم به تایتان که برای بازدید از بقایای کشتی مشهور تایتانیک که یک قرن پیش غرق و در اعماق اقیانوس مدفون شد، راهی یک ماجراجویی دریایی شده بود، پس از پنج روز عملیات جستجو، گرفتار در سرنوشتی شوم در قعر دریا پیدا شد.

جان موگر، سرلشکر گارد ساحلی آمریکا گفت که یک ربات کاوشگر بامداد پنجشنبه منطقه ای حاوی بقایای تایتان را در عمق حدود 488 متری اقیانوس پیدا از دماغه تایتانیک، پیدا کرد.

جست وجوی ناامیدانه برای یافتن تایتان صبح پنجشنبه وارد مرحله ای بحرانی شد چون براساس داده ها، ذخیره اکسیژن این زیردریایی تقریباً تمام شده یا در شرف اتمام بود.

زیردریایی تایتان که تحت نظارت شرکت اوشن گیت اکسپدیشنز آمریکا راهی این سفر دریایی شده بود، از یکشنبه هفته گذشته و یک ساعت و 45 دقیقه پس از سفری که گفته می شد باید 2 ساعت طول می کشید، تماس خود را با کشتی پشتیبان شناور روی دریا از دست داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تایتان» به سرنوشت شوم «تایتانیک» دچار شد

«تایتان» به سرنوشت شوم «تایتانیک» دچار شد