مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 13:152023-07-02اقتصادي

جزییات آیین نامه جدید تعرفه های گاز تشریح شد


چندی پیش آیین نامه جدید تعرفه های گاز تصویب شد که بر اساس آن هیچ افزایش تعرفه ای نسبت به گذشته اتفاق نیفتاده اما پلکان ها تغییر کرده است.

- چندی پیش آیین نامه جدید تعرفه های گاز تصویب شد که بر اساس آن هیچ افزایش تعرفه ای نسبت به گذشته اتفاق نیفتاده اما پلکان ها تغییر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال 1401 معادل 242 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شد، این مقدار نسبت به سال پیش از آن (1400) بیش از 3 میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

از مجموع این مقدار گاز مصرف شده، 123 میلیارد مترمکعب سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، 48 میلیارد مترمکعب سهم صنایع عمده و 71 میلیارد مترمکعب گاز تخصیص یافته به نیروگاه ها بوده است.

مصرف گاز در سال گذشته به ویژه در بخش خانگی و تجاری به دلیل سرمای پایدار و طولانی رکوردهای تازه ای ثبت کرد و با افزایش یک میلیارد مترمکعبی مصرف گاز در این بخش نسبت به سال 1400 روبه رو بودیم، اما این موضوع مدیریت شد تا شبکه گاز پایدار بماند.

افزایش مصرف گاز در کشور و رکوردشکنی ها در این حوزه موجب شد تا ساز و کاری در این حوزه صورت بگیرد، تا جایی که بر اساس تبصره 15 قانون بودجه، می بایست الگوی مصرف مجددا مورد بررسی قرار می گرفت در همین راستا نیز آیین نامه جدیدی برای تعرفه های گاز مصوب شد آنطور که مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات آیین نامه جدید تعرفه های گاز تشریح شد

جزییات آیین نامه جدید تعرفه های گاز تشریح شد