مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 20:102023-06-26حوادث

حمله ناموفق افراد ناشناس به محوطه بنای چغازنبیل


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با اشاره به حمله ناموفق افرادی ناشناس به محوطه بنای جهانی چغازنبیل، - مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه از حمله ناموفق افراد ناشناس به محوطه بنای جهانی چغازنبیل خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با اشاره به حمله ناموفق افرادی ناشناس به محوطه بنای جهانی چغازنبیل، گفت: با آگاهی نگهبان مجموعه این افراد فرصتی برای آسیب رساندن به مجموعه تاریخی پیدا نکرده و متواری شدند.

اکنون نیز شناسایی و دستگیر شدند.

خوشبختانه چیزی از بنای تاریخی نه کم شده و نه تخریب.

  عاطفه رشنویی، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با اشاره به حمله ناموفق افرادی ناشناس به محوطه بنای جهانی چغازنبیل، گفت: ساعاتی پیش چند نفر با استفاده از تاریکی شب از اطراف شهر دوراونتاش وارد محوطه زیگورات می شوند و تلاش می کنند تا قسمتی از دیوار دارای آجر کتیبه دار را آزاد کنند و با خود ببرند.

وی همچنین افزود: ما از ابتدای سال با تمهیداتی که در نظر گرفته بودیم توانسته ایم مشکلات مرتبط با نور و دوربین محوطه تاریخی را تا حد زیادی حل کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله ناموفق افراد ناشناس به محوطه بنای چغازنبیل

حمله ناموفق افراد ناشناس به محوطه بنای چغازنبیل