مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 14:452023-07-01اقتصادي

بازار مسکن یک فصل زمان می خواهد


نتایج کاهش یا ثبات نرخ ارز معمولا یک فصل بعد در بازار مسکن خود را نشان می دهد که دولت می تواند از رکود فعلی برای افزایش تولید مسکن استفاده کند؛ - یکی از شروط تحقق این موضوع آن است که شهرداری ها نگاه درآمدی خود را به ساخت ساز بردارند و بروکراسی کنونی در شهرداری ها برچیده شود.

ابوالحسن میرعمادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بازار مسکن در عین حال که از حرکات دلار تاثیر می گیرد، به سرعت با آن هماهنگ نمی شود.

خوشبختانه از حدود یک ماه و نیم قبل شاهد ثبات و حتی کاهش نرخ ارز و در مواردی قیمت مسکن در بازار هستیم اما برای آن که اثرات آن را به صورت کاهش قیمت تمام شده ی مسکن ببینیم نیازمند زمان هستیم.

وی افزود: مقیاس زمان در بازار ارز، لحظه ای و روزانه است اما معمولا حدود یک فصل زمان می برد تا اثرات این موضوع بر بازار مسکن دیده شود.

با این حال شکی نیست که قیمت دلار و مسکن با هم ارتباط دارند.

به گفته میرعمادی، چهار عامل در قیمت مسکن اثرگذار است؛ نرخ زمین معمولا در بلندمدت اثر می گذارد، عوارض شهرداری، دستمزد و مصالح ساختمانی.

تقریبا تمامی کالاهای مرتبط با صنعت ساختمان با نرخ ارز مرتبط هستند که در یک سال گذشته شاهد نوسانات قیمت آهن آلات، میلگرد، مصالح و تجهیزات بوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار مسکن یک فصل زمان می خواهد

بازار مسکن یک فصل زمان می خواهد