مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 15:062023-07-10سياسي

چرا ارتشی ها 19 تیر 58 در قم رژه رفتند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، مراسم یادبود رژه باشکوه هوایی و زمینی کارکنان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در برابر امام خمینی(ره) در 19 تیر 58 پیش ازظهر امروز با حضورامیرسرتیپ خلبان یوسف حیدری فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد.

امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی با اشاره به این روز باشکوه در تاریخ انقلاب اسلامی اظهار کرد: رژه هوایی و زمینی کارکنان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی جریانی بود که در بحبوحه سال 58 با وجود منافقین و معاندین بسیار در کشور صورت گرفت.

اوایل انقلاب افرادی با نفوذ به دنبال ضربه به ارتش و برخی هم به دنبال انحلال ارتش بودند تا به انقلاب اسلامی ضربه وارد کنند.

از طرفی مستشاران آمریکایی که این ناوگان در اختیارشان بود اذعان کرده بودند، بدون حضور آنان این ناوگان از کار افتاده و از بین می رود.

وی با اشاره به اهمیت این رژه در تاریخ انقلاب اسلامی بیان کرد: وقتی فرماندهان ارتش طرح این رژه را با وجود اوضاع و احوال سیاسی آن زمان کشور، محضر امام خمینی(ره) می برند ایشان ضمن موافقت می فرمایند حتما انجام شود.

سپس مقرر می شود 100 فروند بالگرد توسط خلبان های جوان در این بیعت حضور یابند اما با توجه به فضای شهرقم، پنجاه فروند بالگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ارتشی ها 19 تیر 58 در قم رژه رفتند؟

چرا ارتشی ها 19 تیر 58 در قم رژه رفتند؟