مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 15:152023-07-15بين الملل

شاید ناسا از آوردن نمونه های مریخ به زمین منع شود


همزمان با پیچیدن زمزمه هایی مبنی بر اینکه مجلس سنای آمریکا در پی کاهش بودجه ناسا برای ماموریت بازگرداندن نمونه های مریخ به زمین است، نگرانی هایی در مورد این ماموریت مهم و تاریخی به وجود آمده است.

- همزمان با پیچیدن زمزمه هایی مبنی بر اینکه مجلس سنای آمریکا در پی کاهش بودجه ناسا برای ماموریت بازگرداندن نمونه های مریخ به زمین است، نگرانی هایی در مورد این ماموریت مهم و تاریخی به وجود آمده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ناسا در رابطه با مأموریت بازگرداندن نمونه های مریخ(MSR) خود که قرار است در سال 2028 به سیاره سرخ پرتاب شود، با نگرانی های جدی مالی مواجه شده است.

گزارش های جدید نشان می دهند که سنای ایالات متحده کمتر از نیمی از بودجه درخواستی ناسا را برای این مأموریت ارائه کرده و نگرانی هایی را در مورد بودجه کلان و تأثیرات آن بر سایر مأموریت های ناسا ابراز کرده است.

مأموریت بازگرداندن نمونه های مریخ، طرح بلندپروازانه ناسا برای بازیابی نمونه هایی است که توسط مریخ نورد استقامت جمع آوری شده و قصد دارد آنها را با استفاده از ناوگانی از فضاپیماهای رباتیک و خودمختار به زمین بازگرداند.

مشکل ماموریت بازگرداندن نمونه های مریخ ناسا ناسا در ابتدا 949 میلیون دلار برای سال مالی 2024 برای حمایت از این ماموریت درخواست کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاید ناسا از آوردن نمونه های مریخ به زمین منع شود

شاید ناسا از آوردن نمونه های مریخ به زمین منع شود