مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 16:552023-06-23فرهنگي

ملاحظات رمان وحشت ایرانی


مصطفی علیزاده، در نشست تخصصی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با عنوان «نوجوان امروز از ادبیات چه می خواهد؟» گفت: توجه به ریشه های ادبی، اسطوره ای و دینی فرهنگ، - مصطفی علیزاده، در نشست تخصصی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با عنوان نوجوان امروز از ادبیات چه می خواهد؟ گفت: توجه به ریشه های ادبی، اسطوره ای و دینی فرهنگ، برای خلق و پرداخت رمان وحشت ایرانی ضروری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، مصطفی علیزاده در این نشست که یکم تیرماه 1402 برگزار شد، ضمن بررسی وضعیت ادبیات وحشت در ایران گفت: با توجه به آمار و گزارش ها، کتاب های وحشت نوجوانان که عمدتاً ترجمه آثار غربی هستند، همواره جزو پرفروش های کتاب های نوجوان به شمار می روند و آثار نویسندگان غربی در ژانر وحشت به چاپ های دورقمی رسیده که این امر بیانگر استقبال و محبوبیت ژانر وحشت نزد نوجوانان است.

علیزاده در ادامه اضافه کرد: اما تعداد آثار تألیفی در حوزه ادبیات وحشت نوجوان بسیار کم است و برخی از این اندک آثار تألیف و منتشرشده به نوعی متأثر و وامدار آثار غربی هستند؛ حال آنکه ادبیات وحشت در هر فرهنگ ریشه در متون کهن دینی و اسطوره ای و ادبی آن دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملاحظات رمان وحشت ایرانی

ملاحظات رمان وحشت ایرانی