مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 09:102023-07-13اقتصادي

نرخ رشد جمعیت همدان پایین تر از میانگین کشوری/ ساختار سالمند است


دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور گفت: میانگین نرخ رشد جمعیت حدود 6 دهم درصد است و نرخ رشد حدود صفر درصد همدان یعنی نرخ رشد جمعیت در این استان خیلی پایین تر از میانگین است.

- صالح قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز خانواده اظهار کرد: همدان ازجمله استان های کشور است که از نظر شاخص های جمعیتی واقعاً در شرایط بسیار نامناسب و نامطلوب قرار دارد و مسئولین باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه وضعیت نامطلوب جمعیت در اغلب استان های کشور عمومیت دارد، تصریح کرد: اما وضعیت استان همدان جز بدترین استان ها در زمینه جمعیت و رشد سالمندی است.

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور به آمارهای سالمندی اشاره کرد و گفت: رتبه سالمندی همدان کمی تغییر داشته اما اینکه رتبه استان همدان مثلاً از رتبه 27 و 28 تبدیل شود به رتبه 24 و 25 برسد، فکر نمی کنم روند مطلوبی باشد و خیلی جای خوشحالی و خرسندی داشته باشد! بلکه مسئولین باید شرایط سالمندی در همدان را جدی گرفته و با این آمارها خرسند نشوند.

قاسمی در ادامه صحبت های خود علت جابجایی رتبه بندی در رده های سالمندی استان ها را در غیر از تحولات جمعیتی و زاد و ولد عنوان کرد و گفت: چه بسا علت این موضوع اساساً بهم خوردن مسئله مهاجرت باشد و باید بدانیم که نگاه تک بعدی به مقوله آما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ رشد جمعیت همدان پایین تر از میانگین کشوری/ ساختار سالمند است

نرخ رشد جمعیت همدان پایین تر از میانگین کشوری/ ساختار سالمند است