مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 11:352023-06-23سياسي

نقش صنعت هسته ای در آفت زدایی و ضدعفونی محصولات کشاورزی


یکی از ثمرات صنعت هسته ای کشور ضدعفونی محصولات کشاورزی صادراتی با اشعه گاما در مراکزی است که توسط سازمان انرژی اتمی راه اندازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، صنعت هسته ای از صنایعی است که کاربردهای بسیاری در حوزه های مختلف از جمله پزشکی و درمان بیماران، تولید برق، دامپزشکی و دام پروری، مدیریت آب، محیط زیست، صنایع غذایی و کشاورزی و .

دارد.

حجت الاسلام محمد سبزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره نقش صنعت هسته ای در حوزه کشاورزی گفت: یکی از دستاوردهای صنعت هسته ای کشور برای بخش کشاورزی، ضدعفونی محصولات کشاورزی صادراتی به کشور های دیگر با اشعه گاما است.

وی افزود: پیش از این پسته ما به کشورهای دیگر صادر می شد و به دلیل داشتن سم آفلاتوکسین عودت داده می شد، اما با ضدعفونی و آفت زدایی این محصولات کشاورزی با اشعه گاما، امروز دیگر محصولات کشاورزی ما که به کشورهای دیگر صادر می شوند عودت داده نمی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: امروز سازمان انرژی اتمی 12 مرکز را برای ضدعفونی محصولات کشاورزی صادراتی راه اندازی کرده که تعداد این مراکز در حال افزایش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش صنعت هسته ای در آفت زدایی و ضدعفونی محصولات کشاورزی

نقش صنعت هسته ای در آفت زدایی و ضدعفونی محصولات کشاورزی