مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 11:212023-06-29سياسي

استان آذربایجان شرقی در تکاپوی جهش صادرات به روسیه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سفیر ایران در فدراسیون روسیه طی نشست استاندار و فعالان اقتصادی این استان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو اظهار کرد: مشکلات و موانع فراروی توسعه مناسبات دوجانبه ایران و روسیه با رویکرد و اراده دولت سیزدهم مبتنی بر نگاه دوراندیشانه مقام معظم رهبری و خواست و اراده رییس جمهوری فدراسیون روسیه در حال برطرف شدن است.

سفیر ایران در مسکو، نقش بخش خصوصی در ارتقای مبادلات تجاری دوجانبه را یادآور شد و گفت: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی، ایران می تواند سهم بسیار بزرگتری از سطح کنونی در تامین نیازهای کشور روسیه و صادرات به این کشور داشته باشد که این امر می تواند به رونق تولید و اشتغال زایی در کشور منجر شود.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به فعالان صنعت گردشگری حاضر در این نشست، تلاش ها برای لغو روادید سفرهای گروهی بین ایران و روسیه را یادآور شد و افزود: تحقق این امر نیازمند سرعت عمل بیشتر در سطوح تخصصی است.

بهره گیری از ظرفیت استان آذربایجان شرقی در کریدور شمال – جنوب استاندار آذربایجان شرقی نیز که پس از دیدار و مذاکره با رییس جمهوری تاتارستان روسیه در کازان به همراه فعالان اقتصادی به مسکو سفر کرده است، نیز به عزم ایران و روسیه در بهره گیری از ظرفیت های کریدور شمال – جنوب برای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان آذربایجان شرقی در تکاپوی جهش صادرات به روسیه

استان آذربایجان شرقی در تکاپوی جهش صادرات به روسیه