مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 13:102023-06-26فرهنگي

مرمت قلعه خان و خانه کاظم در بستک پیگیری می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: پیگیر جذب اعتبار برای مرمت قلعه خان و خانه کاظم بستک هستیم.

- ایسنا/هرمزگان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: پیگیر جذب اعتبار برای مرمت قلعه خان و خانه کاظم بستک هستیم.

محمد محسنی ظهر امروز (5 تیرماه) با اعلام این خبر گفت: قلعه خان و خانه کاظم دو اثر مهم تاریخی در شهر بستک هستند که هر دو در دهه 80 به ثبت ملی رسیده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان افزود: در حد بضاعت و تکالیف قانونی که اداره کل میراث فرهنگی استان داشته و با توجه به وسعت و پراکندگی آثار سعی و تلاش خود را داشته که کار حفاظت و حراست فیزیکی از آثار تاریخی را انجام دهد، ولی اقدامات تأمینی، حفاظتی و صیانتی کفایت نکرده و باید بهتر و بیشتر در این زمینه انجام می شد.

وی ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی با یک معضل و چالش جدی روبرو است و آن چالش مالی و اعتبارات ناکافی است که حوزه مأموریتی و به تبع آن استان ها درگیر آن هستند.

محسنی با اشاره به اینکه با جدیت و حساسیت بیشتر موضوع را دنبال می کنیم و مراتب را به وزارتخانه نیز اعلام کرده ایم، اظهار کرد: امیدواریم با یک هم افزایی، تعامل محلی و استانی بتوانیم ضرایب حفاظتی و امنیتی آثار را افزایش دهیم تا موجبات بیشتر دغدغه کنشگران اجتماع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت قلعه خان و خانه کاظم در بستک پیگیری می شود

مرمت قلعه خان و خانه کاظم در بستک پیگیری می شود