مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 16:552023-07-16دانش

استاد دانشگاه تهران در بین دانشمندان برتر تحقیقات گونه های شتر


بررسی کارنامه 150 سال مطالعات علمی بین المللی بر روی گونه های مختلف شتر نشان می دهد ایران در جایگاه ششم تولید علم در این عرصه و استاد دانشگاه تهران در میان 20 دانشمند برتر تحقیقات شتر قرار دارد.

- بررسی کارنامه 150 سال مطالعات علمی بین المللی بر روی گونه های مختلف شتر نشان می دهد ایران در جایگاه ششم تولید علم در این عرصه و استاد دانشگاه تهران در میان 20 دانشمند برتر تحقیقات شتر قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک بررسی تازه درباره کارنامه 150 ساله تحقیقات جهانی روی شتر، به نتایج جالبی درباره نقش دانشگاه تهران در این حوزه مطالعاتی دست یافته است.

این بررسی به روش کتاب سنجی بر روی 7593 مقاله پژوهشی که در فاصله سال های 1877 تا 2022 میلادی درباره شتر منتشر شده و در وبگاه جهانی علم (Web of Science) به ثبت رسیده اند، انجام شده است.

نتایج این بررسی حاکی از آن است که تولید علم در زمینه تحقیقات شتر، از سال 1968 شتاب زیادی گرفته و به میزان سالانه بیش از یکصد مقاله رسیده است.

از سال 2010 به این سو نیز اقبال دانشمندان به تحقیقات شتر رشدی فزاینده داشته است و از آن زمان، سالانه حدود 200 مقاله در حوزه تحقیقات شتر منتشر می شود.

در تولید مقالات این حوزه، به لحاظ سهم کشوری، ایران در جایگاه ششم و به لحاظ سهم فردی، دکتر امیر نیاسری نسلجی، استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد دانشگاه تهران در بین دانشمندان برتر تحقیقات گونه های شتر

استاد دانشگاه تهران در بین دانشمندان برتر تحقیقات گونه های شتر