مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 15:152023-07-08سياسي

حکم ریاست جدید جبهه اصلاحات لغو می شود؟


مدیرکل سیاسی وزارت کشور در خصوص آخرین وضعیت جبهه اصلاحات به لحاظ حقوقی افزود: با توجه به اینکه جبهه های سیاسی طبق قانون از احزاب دارای پروانه فعالیت تشکیل و خانم منصوری نیز از حزب اتحاد ملت در جبهه فوق عضویت دارد، - ابتدا باید آخرین وضعیت پروانه فعالیت حزب اتحاد ملت مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره فعالیت سیاسی آذرمنصوری گفت: استعلام قبلی ایشان برای دبیرکلی حزب اتحاد ملت مبنی بر محرومیت از فعالیت های حزبی بود.

دوباره استعلام کرده ایم تا مشخص شود که این محرومیت تداوم دارد یا خیر؟   به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، عبدالله مرادی دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب و مدیرکل سیاسی وزارت کشور ، در پاسخ به این سوال که شرایط قانونی تاسیس و عضویت حزبی چیست، گفت: ماده 4 قانون فعالیت احزاب و گروه های سیاسی مصوب سال 1394 شرایط تاسیس و عضویت حزبی را بیان داشته از جمله؛ التزام به قانون اساسی، تابعیت ایرانی، عدم سوء پیشینه کیفری موثر و .

در خصوص افرادی که مرتکب جرائمی شده اند باید بررسی شود پیشینه کیفری، آیا منجر به محرومیت از حقوق اجتماعی شده است یا خیر؟ که این مساله در حوزه قانون مجازات های اسلامی تعیین تکلیف شده و سو پیشینه کیفری موثر به حکم دادگاهها منجر به محرومیت اجتماعی از جمله حق تشکیل حزب و گروه سیاسی افراد میشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم ریاست جدید جبهه اصلاحات لغو می شود؟

حکم ریاست جدید جبهه اصلاحات لغو می شود؟