مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 12:402023-07-18سياسي

زیارت اربعین و ایام محرم را از نو تجربه کردن سیاست است


علیرضا بلیغ با بیان اینکه آدمی انسانیت خود را در ملاقات با امر قدسی جست وجو می کند، گفت: قرار گرفتن کعبه برای مسلمانان به نوعی علم جغرافیا را در جهان دستخوش تغییر قرار داد و دانش های جدیدی به دنبال آن پدید آمدند؛ - ایسنا/خراسان رضوی علیرضا بلیغ با بیان اینکه آدمی انسانیت خود را در ملاقات با امر قدسی جست وجو می کند، گفت: قرار گرفتن کعبه برای مسلمانان به نوعی علم جغرافیا را در جهان دستخوش تغییر قرار داد و دانش های جدیدی به دنبال آن پدید آمدند؛ لذا می توان گفت که جهت زندگی انسان در ملاقات با امر قدسی تعیین می شود.

علیرضا بلیغ در سلسله سخنرانی‎ های علمی با محوریت الهیات زیارت و علوم اجتماعی که به صورت مجازی برگزار شد، در خصوص زایش سیاست از روح زیارت اظهار کرد: جوهره سیاست به معنای فرارفتن انسان از خود و پیدا کردن امکانات تازه برای حیات انسانی است.

انسان همواره خود را در مقابل محدودیت ها و در جست وجوی امکاناتی می یابد که او را به سمتی می کشاند که از آنچه هست فراتر رود.

وی بیان کرد: در واقع این درک ما از سیاست در نهاد انسان است و صحنه سیاست نیز صحنه مواجهه انسان با امور جزیی است، اما سیاست برای این فراروی از خود نیازمند یک جهت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیارت اربعین و ایام محرم را از نو تجربه کردن سیاست است

زیارت اربعین و ایام محرم را از نو تجربه کردن سیاست است