مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 17:002023-07-06سياسي

تردید مجمع تشخیص در تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران/ رأی گیری در جلسه آینده


مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ارجاع مجدد طرح «انتخابات تناسبی در تهران» به کمیسیون تخصصی بررسی دوباره این طرح را در دستور کار قرار داد.

- مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ارجاع مجدد طرح انتخابات تناسبی در تهران به کمیسیون تخصصی بررسی دوباره این طرح را در دستور کار قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این جلسه پس از بیان سخنان مقدماتی آیت الله صادق آملی لاریجانی، دریابان علی شمخانی، رییس کمیسیون سیاسی، امنیتی و دفاعی مجمع، با ارائه گزارشی از روند بررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در این کمیسیون گفت: شورای نگهبان ماده 53 اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را مبتنی بر اعلام پنج مغایرت از سوی هیئت عالی نظارت مجمع با برخی از سیاست های کلی خلاف اصل 110 قانون اساسی دانسته و با اصرار مجلس شورای اسلامی، بر مصوبه خود، دایر بر برگزاری انتخابات تهران به شیوه تناسبی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است.

وی افزود: این موضوع در کمیسیون سیاسی، امنیتی و دفاعی مجمع با حضور رییس مجلس و همه اعضای آن بررسی شد و ضمن استماع نظرات طراحان این مصوبه و نیز ابهامات و ایرادات اجرایی وزیر کشور و اشکالات که اعضای کمیسیون مطرح کردند در نهایت پس از تبادل نظر، اجرای این مصوبه به مصلحت دانسته نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تردید مجمع تشخیص در تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران/ رأی گیری در جلسه آینده

تردید مجمع تشخیص در تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران/ رأی گیری در جلسه آینده