مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 11:532023-07-12دانش

باید به مرجعیت علمی در جهان تبدیل شویم


معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: باید از یافته های علمی و دانش خود استفاده کنیم و به مرجعیت علمی در جهان تبدیل شویم.

- ایسنا/آذربایجان غربی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: باید از یافته های علمی و دانش خود استفاده کنیم و به مرجعیت علمی در جهان تبدیل شویم.

پیام صالحی 21 تیرماه در دهمین کنگره ملی گیاهان دارویی که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: طی 20سال اخیر در تولید علم از رتبه 58 جهان به رتبه 15 رسیده ایم ، تنها کار ما تولید علم نیست بلکه باید تولید علم در راستای فعالیت های علمی باشد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود تحریم ها در سال گذشته 36درصد مقالات تولید ایران، مقالات بین المللی بود که نشان می دهد دانشمندان سفیران مرجعیت علمی هستند.

وی یاد آور شد: در علوم انسانی و علوم اجتماعی مقالات کم و وضعیت چندان خوب نیست لذا باید در این حوزه مقالات بیشتری نوشته شود چرا که جامعه به علوم انسانی و اجتماعی نیازمند است.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در کشور 160دانشگاه داریم، اظهار کرد: 80هزار هیأت علمی در کل کشور داریم.

وی با اشاره به اینکه در تمامی استان ها پارک علم و فناوری فعالیت دارد، تصریح کرد : در حال حاضر 50 پارک علم و فناوری داریم که یک هزار نفر در آن فعالیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید به مرجعیت علمی در جهان تبدیل شویم

باید به مرجعیت علمی در جهان تبدیل شویم