مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 14:052023-07-21سياسي

نیکزاد: عده ای می خواهند امام حسین(ع) را سکولاریزه کنند


استعمار و ایادی آن در پی سکولاریزه کردن امام هستند.

چون آنان به خوبی از ظرفیت عمیق ظلم ستیزی عاشورا مطلع هستند و می دانند که با الگوگیری از امام حسین(ع) و قیام ایشان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، وقتی مرحوم صالحی نجف آبادی کتاب مهم و ارزشمند شهید جاوید را نوشت، در فضای علمی و دینی جامعه دهه چهل و پنجاه بحث های چالش برانگیزی را درباره هدف شناسی قیام و حرکت امام حسین(ع) آغاز کرد.

همچنان نزاع علمی بر سر این که چه تفسیری از واقعه کربلا به واقعیت نزدیک تر است، ذهن و فکر پژوهشگران و اهل اندیشه را به خود مشغول ساخته است.

در برخی تفاسیر مثل آنچه را که شریعتی در کتاب حسین وارث آدم آورده؛ حضرت سیدالشهدا یک انقلابی تمام عیار است که با راه اندازی یک قیام مسلحانه هژمونی و سیطه خفقان اموی را از بین برده است.

از آن سو برخی افراد نظیر سیدبن طاووس؛ صاحب کتاب لهوف تفسیر عرفانی از واقعه کربلا داشته و جنبه فرازمینی به این اتفاق داده اند.

برای فهم بهتر تبارشناسی قیام عاشورا با حجت الاسلام عباس نیکزاد به گفت وگو نشستیم که در ادامه می خوانید.

کربلا، نهضتی قابل تقلید و پیروی آیا قیام امام حسین یک حرکت سیاسی و اجتماعی تقلیدپذیر است؟ به عقیده من این پرسش برگردان این سؤال است که آیا قیام امام حسین(ع) قابل تحلیل است یا خیر؟ چون تا زمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیکزاد: عده ای می خواهند امام حسین(ع) را سکولاریزه کنند

نیکزاد: عده ای می خواهند امام حسین(ع) را سکولاریزه کنند