مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 15:002023-06-24سياسي

مطالبه عمومی از دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت است


مطالبه عمومی از دستگاه قضایی احقاق حق است که ادای این وظیفه در فضای آرام میسر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای آموزشی و پژوهشی قوه قضاییه ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید بهشتی و یارانش گفت: خدماتی که شهید بهشتی در ظهور انقلاب، قانون اساسی و پایه گذاری نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی دینی و اسلامی کشید؛ بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی در تدوین و تهیه قوانین بر مبنای احکام و دستورات اسلامی نقش مؤثری داشت، ادامه داد: تصویب لایحه قصاص از موضوعات بسیار مهم زمان حیات آیت الله بهشتی است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم تصریح کرد: با گذشت 42 سال از شهادت دکتر بهشتی که توسط منافقین کوردل به فیض شهادت نائل شد، مراسم گرامیداشت ایشان با شکوه تر از قبل برگزار می شود.

رییس دیوان عالی کشور با بیان اینکه در قانون اساسی در نوزده اصل به وظایف دستگاه قضایی بر اجرای عدالت و احقاق حق تاکید شده است، گفت: مطالبه عمومی از دستگاه قضایی احقاق حق است که ادای این وظیفه در فضای آرام میسر است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم گفت: قاضی باید در فضای آرام باشد تا بتواند به وظیفه خود بپردازد، در دستگاه قضایی پروند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبه عمومی از دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت است

مطالبه عمومی از دستگاه قضایی احقاق حق و اجرای عدالت است