مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 11:152023-07-16اقتصادي

ثبت جهانی فرش دستبافت سنندج و بیجار حاصل توانمندی فرشبافان است


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ثبت جهانی دو برند فرش شهرهای سنندج و بیجار حاصل منحصر بفرد بودن نوع بافت تک پود سنه و منحصر به فرد بدون نوع بافت قالی آهنین بیجار و توانمندی های تولیدی و صادراتی فرش دستباف کردستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، بختیار خلیقی پیش از ظهر امروز در جشن ثبت جهانی فرش سنندج و بیجار که در دانشگاه کردستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: ثبت جهانی فرش دستباف سنندج و بیجار را به مردم هنردوست و هنرمند استان تبریک و امیدواریم روز به روز شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید مزین شده است به جرات می توان گفت فرش دستبافت تنها کالای ایرانی است که می توانیم به آن افتخار و در حوزه تولید به آن ببالیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: نام کردستان همیشه مترادف با بهترین فرش های دستبافت بوده است که با ذوق و سلیقه فرشبافان توانمند و خوش ذوق این استان پدید آمده است.

خلیقی افزود: فرشبافان سنندج و بیجار به واسطه بافت فرش های بی نظیر امروز شهرت جهانی پیدا کرده اند قالی سنندج از جذابیت و گیرایی خاصی برخوردار است، ظرافت در بافت و اصالت در رنگ و کیفت و ظرافت بی نظیر آن به چند صده باز می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی فرش دستبافت سنندج و بیجار حاصل توانمندی فرشبافان است

ثبت جهانی فرش دستبافت سنندج و بیجار حاصل توانمندی فرشبافان است