مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 00:102023-07-12سياسي

نقالی که با «علی نامه» شهرتش به اروپا رسید


«ابوالفضل ورمزیار» از پیشکسوتان نقالی است، او با اجرای «علی نامه» در فراسوی مرزهای ایران مبلغ پیام غدیر است و معتقد است شروع زندگی هنری یک نقال که «مرشد» صدایش می زنند، - یک نما از پرده نقالی را ببینید ابوالفضل ورمزیار از پیشکسوتان نقالی در گفت وگوی 2 ساعته گروه زندگی خبرگزاری فارس از راز محبوبیت نقالی در میان مردم سخن به میان آورد و با گریز به کتابی درباره امام علی (ع) که هزار سال پنهان شده بود، درباره نقش نقالی در پیوند دادن هویت ملی و هویت دینی ایرانیان برایمان گفت که در ادامه مشروح این گفت وگو را می خوانید: ابوالفضل ورمزیار از اساتید نقالی  تلفیق 2 عامل اثرگذار در شاهنامه فردوسی چرا نقالی یا پرده خوانی در ایران اینقدر طرفدار دارد؟ نخستین سخن چون گشایش کنیم، جهان آفرین را ستایش کنیم.

آدمیزاد دو پا که بیشتر ندارد، هر ملتی در این گوشه از کره خاک دو تا پا بیشتر ندارد؛ هویت ملی ، هویت دینی .

اگر یک پای این دو هویت بلنگد، وامصیبتا بر آن ملت! یعنی اینکه یکی کوتاه تر باشد، یکی بلندتر باشد، یکی ارجح باشد، یک اصلح تر باشد! وقتی هویت ملی و هویت دینی، همسان و تراز هم باشند، قطعاً جامعه رو به رشد است.

در برهه هایی ما پیوند هویت ملی و هویت دینی را آن چنان در هم تنیده داشتیم که این دو تا هیچ وقت از هم جدایی پذیر نبودند، حتی امروز که دشم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقالی که با «علی نامه» شهرتش به اروپا رسید

نقالی که با «علی نامه» شهرتش به اروپا رسید