مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 11:102023-06-30اقتصادي

تهدید تنش آبی چگونه به فرصت تبدیل می شود


توسعه زیرساخت آبرسانی شرب و تولید آب از منابعی نظیر تصفیه فاضلاب 2 راهبردی است که می تواند تهدید محدودیت منابع آبی را به فرصت بدل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر خلاف بسیاری از کشورهای دنیا، در ایران تامین آب شرب با کیفیت برای تک تک مردم از راهبردهای حاکمیت است و نگاهی به شاخص های آبرسانی شهری و روستایی پس از انقلاب اسلامی نیز این مسئله را تایید می کند.

بر اساس به روزترین آمار از شاخص آبرسانی در ایران که در تیرماه سال 1402 محاسبه شده است، 97.

76 درصد از جمعیت ایران به آب شرب پایدار دسترسی دارند و این شاخص در ایران از بسیاری از کشورهای دنیا نظیر  ایالات متحده آمریکا، روسیه، دانمارک، ایتالیا، پرتغال و سوییس بیشتر است.

این آمار آبرسانی در شرایطی به ثبت می رسد که کشور ما در یک منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و همواره محدودیت منابع آبی جزو مهمی از مسائل شهرها و روستاهای کشور بوده است.

با توجه به شرایط کنونی یکی از راهبردهای منتخب در حوزه خدمات آبرسانی، رویکرد حل مسئله آب به صورت روستا به روستا و شهر به شهر است.

در این راستا در 2 سال گذشته پروژه های متعددی افتتاح شده که از جمله آن می توان به طرح آبرسانی غدیر، طرح آبرسانی سنندج، پروژه آبرسانی به شهرکرد، پروژه آبرسانی به همدان، سامانه آبرسانی به دریاچه آرومیه، سامانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید تنش آبی چگونه به فرصت تبدیل می شود

تهدید تنش آبی چگونه به فرصت تبدیل می شود