مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 17:102023-07-09اقتصادي

خرید بیش از 139 هزار تن گندم از کشاورزان استان اردبیل


مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: خرید گندم در این استان از 16 خرداد ماه شروع شده و تاکنون 139 هزار و 496 تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل، علی نوبخت اظهار کرد: تاکنون 90 هزار تن گندم در شهرستان بیله سوار و بیش از 40 هزار در شهرستان پارس آباد تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شده است.

وی افزود: سال گذشته 252 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد و امسال پیش بینی می شود میزان خرید گندم به 200 هزار تن برسد که علت این کاهش خشکسالی و کمبود بارش در مناطق شمالی استان اردبیل بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل بیان کرد: تاکنون بالغ بر 10 هزار و 380 میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران این استان پرداخت شده است و به زودی مابقی بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان این استان واریز خواهد شد.

وی گفت: 44 مرکز خرید گندم شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای های بخش خصوصی و مباشر برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان منطقه دایر است.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل تشریح کرد: 50 درصد مراکز خرید گندم در شمال استان و 50 درصد دیگر هم در سایر شهرستان های استان راه اندازی شده که به مدت 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید بیش از 139 هزار تن گندم از کشاورزان استان اردبیل

خرید بیش از 139 هزار تن گندم از کشاورزان استان اردبیل