مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 10:052023-07-09بين الملل

چین: «اتفاقات غیرمنتظره» بر روابط ما با آمریکا تاثیر گذاشته است


معاون نخست وزیر چین گفت، تلاشهای آمریکا و چین برای ایجاد روابطی نزدیکتر، در ماه های اخیر تحت تاثیر آنچه او اتفاقات غیرمنتظره خواند، قرار گرفته است.

- چین: اتفاقات غیرمنتظره بر روابط ما با آمریکا تاثیر گذاشته است معاون نخست وزیر چین گفت، تلاشهای آمریکا و چین برای ایجاد روابطی نزدیکتر، در ماه های اخیر تحت تاثیر آنچه او "اتفاقات غیرمنتظره" خواند، قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هی لیفنگ ، معاون نخست وزیر چین در نشست با جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در پکن اظهار کرد، تلاشهایی که آمریکا و چین در ماه های اخیر برای نزدیک تر ساختن روابطشان داشته اند دستخوش یک سری اتفاقات ناخوشایند قرار گرفت.

به نوشته پایگاه راشاتودی، ظاهرا یکی از موارد مورد اشاره این مقام اتفاق مربوط به ورود یک بالون چینی به حریم هوایی آمریکا در زمستان گذشته بود؛ حادثه ای که مقام های واشنگتن را به طرح نگرانی های امنیتی جدی وا داشت.

لیفنگ در سخنرانی در نشست با جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در شهر پکن گفت، اتفاقات غیرمنتظره تلاشها برای بهبود روابط بین دو کشور را بعد از اجلاس شی جینپینگ، رییس جمهور چین و جو بایدن، همتای آمریکایی اش در نوامبر 2022 تضعیف کرده و از این بابت اظهار تاسف می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: «اتفاقات غیرمنتظره» بر روابط ما با آمریکا تاثیر گذاشته است

چین: «اتفاقات غیرمنتظره» بر روابط ما با آمریکا تاثیر گذاشته است