مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 16:052023-07-10اقتصادي

سازمان ملل فضای سرمایه گذاری در جهان را «بسیار غم انگیز» توصیف کرد


کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد اعلام کرد، به علت شوک های ژئوپلیتیکی و اقتصادی که اعتماد سرمایه گذاران در سراسر جهان را تخریب کرده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از راشاتودی، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، آنکتاد (UNCTAD) اعلام کرد، به علت شوک های ژئوپلیتیکی و اقتصادی که اعتماد سرمایه گذاران در سراسر جهان را تخریب کرده است، فضای سرمایه گذاری بین المللی در سال گذشته بسیار غم انگیز بود.

بنا بر اعلام این نهاد بین المللی در گزارش سرمایه گذاری جهان در سال 2023، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2022 حدود 12 درصد کاهش یافته و به 1.

3 تریلیون دلار رسیده است.

این درحالی است که این رقم در سال 2021 بهبود قوی را تجربه کرده بود.

آنکتاد این کاهش را ناشی از همپوشانی بحران های جهانی نظیر درگیری در اوکراین، قیمت های بالای مواد غذایی و انرژی و افزایش بدهی عمومی عنوان کرده است.

ربکا گرینسپن، دبیر کل آنکتاد در این رابطه گفت، افزایش تورم، نگرانی از رکود و تلاطم در بازارهای مالی، بسیاری از برنامه های سرمایه گذاری را در ابتدای سال متوقف کرد.

به نوشته این گزارش، چالش های اقتصادی در جهان به صورت ویژه تاثیر منفی بر تامین مالی پروژه های بین المللی و ادغام شرکت ها و تملک های برون مرزی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل فضای سرمایه گذاری در جهان را «بسیار غم انگیز» توصیف کرد

سازمان ملل فضای سرمایه گذاری در جهان را «بسیار غم انگیز» توصیف کرد