مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 03:102023-07-04بين الملل

نوجوانان معترض فرانسوی کف خیابان ها چه می خواهند؟


حضور نوجوانان در اعتراضات گسترده مردم فرانسه، موضوعی است که در روزهای اخیر توجه اکثر رسانه های منطقه ای و بین المللی را به خود معطوف ساخته است.

- خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: طی روزهای اخیر اعتراضات شدیدی در فرانسه پس از قتل نائل المرزوقی نوجوان 17 ساله فرانسوی الجزایری تبار به دست پلیس این کشور، رخ داده است.

ویدئویی که از این حادثه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، نشان می دهد که یک افسر پلیس، نائل را به زور اسلحه متوقف می کند اما زمانی که خودرو دوباره شروع به حرکت می کند، اقدام به شلیک به وی می کند، امری که در نهایت به قتل این نوجوان 17 ساله منجر می شود.

گستردگی اعتراض ها در سراسر فرانسه در واکنش به قتل موجب شد که ماکرون دستور تشکیل یک هسته بحران را صادر کند و با نیمه کاره رها کردن نشست اتحادیه اروپا در شب سوم اعتراضات، بروکسل را به مقصد پاریس ترک کند.

رسانه های پرشمارگانی نظیر لو فیگارو نیز این سوال را مطرح کرده اند که آیا فرانسه وارد یک جنگ داخلی تمام عیار شده است؟ نوجوانان در صف نخست یکی از نکاتی که این اعتراضات را از رخدادهای اعتراضی گذشته در فرانسه متمایز ساخته، حضور قشر نه چندان کوچکی از نوجوانان است، نوجوانانی که خشم خود را با تخریب ساختمان های دولتی، به آتش کشیدن خودروها و درگیری با پلیس نشان می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوجوانان معترض فرانسوی کف خیابان ها چه می خواهند؟

نوجوانان معترض فرانسوی کف خیابان ها چه می خواهند؟