مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 16:052023-07-20بين الملل

هلند تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه را لغو کرد


دولت هلند اعلام کرده است که در پی چراغ سبز ترکیه به سوئد برای پیوستن به ناتو، محدودیت های صادرات تسلیحات به آنکارا را لغو کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی اقدام آنکارا در حمایت از پیوستن سوئد به ائتلاف ناتو، دولت هلند محدودیت های تسلیحاتی که در سال 2019 علیه ترکیه وضع شده بود، لغو کرد.

وبگاه میدل ایست آی گزارش کرد، دولت هلند در نامه ای خطاب به پارلمان این کشور اعلام کرد که سیاست طولانی مدت انکار را منسوخ کرده تا چارچوب محدودیت های صادرات تسلیحات خود را اصلاح کند.

دولت هلند در لاهه اعلام کرد: پیش فرض سیاست انکار، که در حال حاضر برای ترکیه، امارات عربی متحده و عربستان سعودی به کار گرفته می شود، فوراً منقضی خواهد شد .

طبق این گزارش، هلند نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی، پس از حمله ترکیه به سوریه در سال 2019، محدودیت های تسلیحاتی را برای ترکیه اعمال کرد.

در سال 2021، دولت هلند تا حدی این سیاست را کاهش داد و اعلام کرد که مجوز صادرات تسلیحات تنها در صورتی صادر می شود که ترکیه به طور غیرقابل بحث نشان دهد که از تسلیحات در شمال شرقی سویه استفاده نخواهد کرد.

هلند همچنین از پیش فرض سیاست انکار برای امارات و عربستان سعودی در پی ورود این دو کشور به جنگ یمن استفاده کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلند تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه را لغو کرد

هلند تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه را لغو کرد