مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 20:102023-06-26اقتصادي

کاهش بیش از 96 درصدی آمار زندانیان چک پس از اجرای قانون جدید چک


معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: تعداد زندانیان مرتبط با چک در سال 1396 روزانه بالغ بر 10 نفر بود اما پس از اجرایی شدن قانون جدید چک با کاهش بیش از 96 درصدی مواجه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از بانک مرکزی، مهران محرمیان در خصوص کاهش قابل ملاحظه زندانیان مرتبط با چک گفت: در دو ماهه اول سال 1402، به طور متوسط در هر سه روز تنها یک نفر به جرم چک برگشتی وارد زندان شده است که این رقم در مقایسه با اردیبهشت ماه سال قبل کاهش 43 درصدی را نشان می دهد.

این در حالی است که در سال 1396 و پیش از تصویب و اجرایی شدن این قانون، تعداد زندانیان چک در هر روز بالغ بر 10 نفر بوده است.

به گفته معاون بانک مرکزی، آمار زندانیان مرتبط با چک پس از تصویب قانون اصلاح قانون صدور چک در مجلس شورای اسلامی در سال 1397 و اجرایی شدن آن به صورت مرحله ای توسط بانک مرکزی و شبکه بانکی در سال های بعد از آن، به طور متوالی کاهشی بوده است.

بر این اساس، یک سال پس از اجرای این قانون و در سال 1401، آمار زندانیان مرتبط با چک به یک نفر در هر دو روز رسید و در سال 1402 نیز این آمار به یک نفر در هر سه روز کاهش یافته است.

محرمیان افزود: طی سال های گذشته و با آغاز اجرایی شدن این قانون، روند چک های برگشتی به مبادله ای در سامانه چکاوک نیز با کاهش قابل توجهی مواجه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش بیش از 96 درصدی آمار زندانیان چک پس از اجرای قانون جدید چک

کاهش بیش از 96 درصدی آمار زندانیان چک پس از اجرای قانون جدید چک