مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 11:202023-06-28اقتصادي

سکوی فاز 11 با موفقیت نصب شد


با نصب موفقیت آمیز نخستین سکوی فاز 11 پارس جنوبی؛ شمارش معکوس برای بهره برداری از آخرین فاز میدان مشترک گازی پارس جنوبی؛ آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل گروه پتروپارس؛ با اجرایی شدن موفقیت آمیز عملیات جداسازی سکوی کامل (Top Side) فاز 12 و نصب در موقعیت فاز 11 پارس جنوبی در صبح امروز چهارشنبه هفتم تیرماه؛ این فاز به عنوان آخرین فاز میدان مشترک گازی پارس جنوبی در آستانه بهره برداری اولیه در نیمه نخست سال جاری قرار گرفت.

عملیات نصب نخستین سکوی فاز 11 که پس از جداسازی سکوی SP12C از فاز 12 در روز های پایانی سال گذشته و ارسال و نصب در موقعیت SP11B فاز 11 پارس جنوبی در هفته نخست تیرماه سال جاری، با وجود مشکلات گوناگون که مهم ترین آن تحریم های طولانی و محدودیت های ناشی از آن است به همت و توان ایرانی با موفقیت انجام شده است.

این عملیات گامی مهم در تحقق بهره برداری از فاز 11 به شمار آمده و بیانگر توان فنی و دانش متخصصین داخلی و آمادگی شرکت های ایرانی جهت انجام پروژه هایی مشابه در سطح منطقه و بین الملل و یکی از بی نظیرترین عملیات های فراساحل در صنعت نفت ایران تا به امروز است که با هدف تسریع در بهره برداری و تولید گاز و با ابتکار عمل در جداسازی و جابجایی سکو (تاپ ساید) 3200 تنی از موقعیت 12C به 11B و اتصال پرریسک خطوط لوله گاز این فاز به خطوط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوی فاز 11 با موفقیت نصب شد

سکوی فاز 11 با موفقیت نصب شد