مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 11:052023-06-26سياسي

آغاز مرمت گرمابه تاریخی قلعه خان در مانه و سملقان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از آغاز عملیات فاز دوم مرمت و احیای بنای تاریخی گرمابه قلعه خان در شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از آغاز عملیات فاز دوم مرمت و احیای بنای تاریخی گرمابه قلعه خان در شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

علی مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، گرمابه ها را از عناصر مهم معماری در دوران گذشته، عنوان و اظهار کرد: با توجه به اهمیت اسلام به پاکیزگی و نظافت در دوران بعد از ظهور اسلام، حمام ها به عنوان هسته اصلی تأسیس شهر اسلامی محسوب می شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی بیان کرد: روستای قلعه خان با وجود تپه باستانی 8 هزارساله و آثار تاریخی متعدد، یکی از شناخته شده ترین روستاهای منطقه و کشور است که با توجه به قرارگیری در محور آسیایی و عبور سالانه میلیون ها مسافر، نقش مهمی در توسعه گردشگری استان دارد.

وی افزود: حمام قلعه خان، بنایی از دوران قاجار به عنوان اثر تاریخی فرهنگی واجد ارزش در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که یکی از معدود بناها با قابلیت کاربردی است که از آن استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت گرمابه تاریخی قلعه خان در مانه و سملقان

آغاز مرمت گرمابه تاریخی قلعه خان در مانه و سملقان