مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 06:052023-07-22فناوري

همه چیز در مورد مدل هوش مصنوعی تجاری متا


متا مدل جدید هوش مصنوعی خود را برای استفاده تجاری به صورت منبع باز معرفی کرده است؛ چیزی که برای رقبایی چون گوگل و آمازون خوشایند نخواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت متا اعلام کرد که نسخه ای تجاری از مدل هوش مصنوعی منبع باز ال لاما را منتشر می کند و به استارت آپ ها و سایر کسب وکارها یک جایگزین قدرتمند رایگان برای مدل های اختصاصی گران قیمت فروخته شده توسط اپن ای آی می دهد.

متا در یک پست وبلاگی با اشاره به مایکروسافت به عنوان شریکش گفت که نسخه جدید این مدل که ال لاما2 نام دارد، توسط مایکروسافت از طریق سرویس ابری اژر توزیع و بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا می شود.

زاکربرگ در فیسبوک نوشت: متن باز بودن این مدل باعث نوآوری می شود، زیرا توسعه دهندگان بیشتری را قادر می سازد با فناوری جدید سازگار شوند.

من معتقدم اگر اکوسیستم بازتر بود، پیشرفت بیشتری حاصل می شد.

در واقع این مدل هوش مصنوعی منبع باز معرفی شده توسط متا تهدیدی است که می تواند سلطه اولیه مدل های شرکت هایی چون اپن ای آی را از بین ببرد.

زاکربرگ گفت: اولین مدل ال لاما قبلاً با چت جی پی تی و بارد رقابت می کرد در حالی که مدل جدید با 40درصد داده های بیشتر نسبت به نسل قبلی خود، برای تنظیم دقیق کیفیت خروجی هایش آموزش دیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز در مورد مدل هوش مصنوعی تجاری متا

همه چیز در مورد مدل هوش مصنوعی تجاری متا