مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 23:152023-06-28سياسي

آرمان های امام خمینی (س) در حجّ ابراهیمی


فریضه عظیم حجّ در بین فرایض الهی ، از اهمیت و جامعیت خاصی برخوردار است و به همین سبب است تعبییراتی که در باره حج آمده ، در مورد کمتر عملی آمده است .

توصیف حجّ به عنوان یکی از ارکان اسلام ، عَلَم اسلام ، وسیله آزمایش مردم ، عامل توجه به خدا و تقویت واصلاح ایمان ،عامل قدرت و تقویت دین ،وسیله فرار از گناه و قبولی توبه ، وطهارت و پاک شدن از گناه ، بهترین وسیله برای رسیدن به خدا ، وخروج تکبر از قلب ها واستقرار خضوع و آرامش در دل ها ،ایجاد اجتماع مردم از شرق و غرب عالم و شناختن همدیگر ، نجات از فقر و توسعه رزق و.

از جمله آن تعابیر است .

نگاهی اجمالی به مقدمات و برخی ازآثار وبرکات مناسک حجّ ، حقائقی را که حضرات معصومین سلام الله اجمعین پیرامون این فریضه بزرگ فرموده اند به اثبات می رساند.

اینکه مسافر بیت الله الحرام ،از کسانی که به آنها ظلم کرده ، عذرخواهی می کند ، برای پاک و حلال کردن اموال خود ، قبل از حجّ ، سهم دیگران و حق امام را می پردازد ، خود را از علاقه ها و وابستگی ها جدا میکند ، از دنیای تجمّل وارد وادی سادگی و بی رنگی می شود و .

اینکه از نزدیک بر مزار رسول خدا(صلی الله علیه وآله) و ائمه معصومین (علیهم السلام)حاضر می شود و اظهار ادب و ابراز عشق می کند وآثار مجاهدات انبیایی چون ابراهیم و اسماعیل و نیز هاجر را مشاهده می کند و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرمان های امام خمینی (س) در حجّ ابراهیمی

آرمان های امام خمینی (س) در حجّ ابراهیمی