مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 09:412023-07-12اقتصادي

حذف یا حفظ چمن؟


عضو هیأت علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد معتقد است که خسارت ناشی از حذف چمن ها و گونه های گیاهی پهن برگ صدها برابر بیشتر از کاهش مصرف آبی است که اتفاق می افتد.

- بحران کمبود آب در سال جاری، نگهداری و توسعه فضای سبز مشهد را با مشکلاتی مواجه کرده است.

از جمله راهکارهایی که شهرداری برای این موضوع در نظر گرفته حذف چمن در برخی از مناطق، غیر فعال کردن آبنماها، تغییر ساعت آبیاری، کاشت گونه های کم آب طلب، استفاده بیشتر از پساب در آبیاری و.

بوده است.

بحث در رابطه با پرآب طلب بودن چمن ها و استفاده از آنها در فضاهای شهری از گذشته وجود داشته و حالا با توجه به بحران کمبود آب و سیاست حذف چمن در برخی از بخش های مشهد این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

در همین رابطه عضو هیأت علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد می گوید یک فضای سبز چمن در مقایسه با فضای سبزی دیگر آب بیشتری مصرف نمی کند .

او همچنین تاکید می کند که افراد زیادی به دنبال حذف چمن هستند ولی دلیل این حذف را مشخص نمی کنند، در صورتی که در شهری با ساختارهای مشهد که آلودگی و تراکم جمعیت زیادی دارد، قطعا چمن می تواند یکی از مهمترین گونه های گیاهی باشد؛ زیرا از یک طرف می تواند باعث حذف آلودگی ها شود و از طرف دیگر می تواند باعث کاهش بازتاب تابش های با طول موج بلند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف یا حفظ چمن؟

حذف یا حفظ چمن؟