مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 08:402023-07-04سياسي

آقای رییس جمهور؛ پس از 870 روز دل نگرانی سی سخت های زلزله زده را دریابید


بعد از زلزله سال 1399 شهر سی سخت؛ مسئولان به صورت کارشناسی شده این موضوع را مد نظر قرار ندادند و ندانستند و یا نمی خواستند بدانند که مردم شهر زلزله زده سی سخت که تعداد آنها هم زیاد نبود هرگز خانه های کوچک 70 یا 80 متری را برای زندگی نمی پسندند.

- خبرگزاری فارس یاسوج- ترنم بهنیا- زلزله 29 بهمن ماه سال 1399 در شهرستان دنا و شهر سی سخت موجب شد تا بسیاری از منازل مسکونی این شهرستان به خصوص در شهر سی سخت ویران گردد.

تعداد بسیار زیادی از خانه ها دیگر قابل سکونت نبود و تعداد بسیار زیادی از منازل مسکونی از 10 تا 50 یا 60 درصد دچار آسیب شد که آنها نیز عملاً از چرخه سکونت خارج شدند.

یک زلزله و صدها مشکل در همان ایام به غیر از رییس جمهور تمامی مسئولان کشوری از معاون اول گرفته تا وزرا و همچنین فرمانده کل سپاه و سایرین به شهرستان دنا و شهر سیسخت سفر کردند هر چند امکانات خوبی نصیب مردم زلزله زده شهرستان دنا و شهر سی سخت شد اما از سوی دیگر بسیاری از مردم نتوانستند خانه های خود را تکمیل کرده و همچنان نیمه کاره باقی ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس؛ یک رسم همیشگی که در استان کهکیلویه و بویراحمد و به خصوص در میان قوم لر وجود داشته ساخت منازل مسکونی به مساحت زیاد بوده و اصولاً مردم لرنشین تمایلی به زندگی آپارتمانی و یا خانه ویلایی کوچک ندارند که در شهر سیسخت مرکز شهرست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آقای رییس جمهور؛ پس از 870 روز دل نگرانی سی سخت های زلزله زده را دریابید

آقای رییس جمهور؛ پس از 870 روز دل نگرانی سی سخت های زلزله زده را دریابید