مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 04:202023-07-11بين الملل

دولت ماکرون به مطالبات مردمی اهمیتی نمی دهد


تحلیلگران بر این باورند تظاهرات فرانسه نشان داد که رییس جمهور این کشور به مطالبات مردمی اهمیت نمی دهد و اظهارات متناقض زیادی بیان می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی تحلیلگران سیاسی بر این باورند که تظاهرات اخیر سیاسی در فرانسه در پی تیراندازی مرگبار پلیس به یک نوجوان الجزایری تبار نشان داد که دولت این کشور  اهمیتی به مطالبات مردم نمی دهد و آفریقایی تبارها احساس می کنند شهروند درجه دوم هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آناتولی اورلین دنیزو محقق دانشکده روابط بین الملل در پاریس روز دوشنبه در این زمینه گفت: امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه اظهارات متناقض زیادی بیان می کند.

او تاکنون راه حلی برای این وضعیت پیدا نکرده و فقط مردم را سرزنش می کند و رسانه های اجتماعی و خانواده ها را هدف قرار می دهد.

  اعتراضات اخیر پس از آن آغاز شد که یک نوجوان 17 ساله در حومه پاریس به دست پلیس کشته شد زیرا گفته می شد او دستور توقف خودرو را نادیده گرفته است.

 دنیزو گفت: ادعا شد که این فرد پلیس را تهدید کرد  و در پاسخ به او شلیک شد، اما فیلم های ویدئویی خلاف این را نشان می دهد.

وی گفت که اعتراضات در پاریس به سرعت رشد کرد و عدم موفقیت دولت در انجام اقدامات لازم با مجازات افسر پلیس، واکنش شدید عمومی را برانگیخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت ماکرون به مطالبات مردمی اهمیتی نمی دهد

دولت ماکرون به مطالبات مردمی اهمیتی نمی دهد