مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 15:052023-06-25اقتصادي

3 سد آبخیزداری به سدهای بوشهر افزوده می شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: تا پایان سال جاری سه سد اخند، باغان و خاییز افتتاح می شوند و سد دشت پلنگ در دشتی نیز تا سال آینده به مرحله آبگیری می رسند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس استان بوشهر، علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته صرفه جویی اظهار داشت: میانگین استاندارد مصرف آب شرب در دنیا 150 لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است که این میزان در کشور ما 400 لیتر است.

وی با بیان اینکه هزینه هر متر مکعب آب در کشور 18 هزار تومان است افزود: در استان بوشهر مصرف آب از منابع آب استان در کشاورزی بالای 85 درصد، آب شرب 12 درصد و صنعت پنج درصد است؛ این میزان در کشاورزی با کمترین راندمان آبی اتفاق می افتد، در آب شرب 37 درصد هدررفت شبکه وجود دارد و در بخش صنعت، صنایع استان در بازچرخانی آب پیشرو بوده اند و سایر استان ها از این الگو استفاده می کنند.

بوشهر بیشترین آب نامتعارف را دارد محمدی در خصوص استفاده از منابع آب نامتعارف گفت: استان بوشهر از استان هایی است که بیشترین آب نامتعارف را دارد و سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم درکل 20 میلیون مترمکعب پساب فاضلاب تولید می کنند و به رغم فراخوان های داده شده برای استفاده صنایع از این پساب ها هنوز هیچ صنعتی از آن استقبال نکرده است؛ البته اقداماتی انجام شده ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 سد آبخیزداری به سدهای بوشهر افزوده می شود

3 سد آبخیزداری به سدهای بوشهر افزوده می شود