مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 09:052023-07-11اقتصادي

دزدی از آبخوان های فقیر خراسان رضوی و تشدید تنش آبی


ایجاد انشعابات و چاه های غیرمجاز آب، نمک بر زخم خشکسالی است و در شرایطی که آژیر قرمز تنش آبی در سراسر کشور به صدا درآمده و منابع سطحی و زیرزمینی آب تحلیل رفته است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، اکنون ایران زمین وارد سی امین سال خشکسالی شده و اقصی نقاط کشور به خصوص مناطق شرقی با کم آبی، افت شدید منابع زیرزمینی و کاهش چشمگیر منابع سطحی مواجه شده اند.

طبق اعلام وزارت نیرو امسال نیز استانهای مازندران، گلستان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و برخی دیگر استان ها در شرایط خشکسالی به سر می برند و یکی از مسوولیت های اصلی در حوزه مدیریت منابع آب، رعایت و اجرای عدالت است که بر اساس آن نباید اجازه داد برخی افراد و بهره برداران، خارج از ضابطه و بی محابا نسبت به استخراج منابع آبی زیرزمینی اقدام کنند.

در این شرایط صیانت از منابع آبی موجود ضروری تر از هر زمان دیگری است، اما وجود انشعابات و چاه های غیرمجاز، مهمترین معضل و چالش پیش روی حفظ منابع آبی است.

این معضل در استان های درگیر خشکسالی از جمله خراسان رضوی حادتر است، البته رصد، شناسایی و برخورد با این انشعابات در اولویت مدیران مربوطه است اما به گفته آنها جریمه های قانونی از بازدارندگی لازم برخوردار نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دزدی از آبخوان های فقیر خراسان رضوی و تشدید تنش آبی

دزدی از آبخوان های فقیر خراسان رضوی و تشدید تنش آبی