مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 11:102023-06-28فرهنگي

شروع درخشش ساز و آواز هرمندان در جشنواره موسیقی نواحی


نخستین شب شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با اجرا های صحنه ای گروه هایی از استان های گلستان، خراسان شمالی و قزوین به میزبانی استان گلستان (منطقه یک) در شهر گنبد کاووس برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، عصر سه شنبه 6 تیر ماه در مراسمی با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استان گلستان، محمدعلی مرآتی (دبیر جشنواره)، هنرمندان و علاقمندان در مجموعه فرهنگی وارنا گنبد کاووس، بخش منطقه ای شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با برگزاری اجرا های صحنه ای گروه هایی از استان های گلستان، خراسان شمالی و قزوین رسما آغاز بکار کرد.

در ابتدای این مراسم محمدعلی مرآتی (دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران) در سخنانی با تاکید بر اینکه وحدت در کثرت موضوع و محور جشنواره شانزدهم است، گفت: در کشور هایی با غنای فرهنگی و هویتی با وجود یک زبان رسمی وحدت در کثرت موسیقی در طول سال ها و قرن ها موجب شده که اقوام بدون توجه به زبان خود در حوزه موسیقی زبان مشترکی ایجاد کنند.

در نخستین اجرای جشنواره شانزدهم موسیقی نواحی، گروه ابراهیم جرجانی از استان گلستان با اجرای موسیقی ترکمان در صحنه حاضر شد و به اجرای قطعاتی مختلف شامل تک نوازی و هم نوازی پرداختند؛ در ابتدای اجرای این گروه قطعه ای به تک نوازی تقی یوسف نیا (نوازنده نی) و خوانندگی احمد کشواد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع درخشش ساز و آواز هرمندان در جشنواره موسیقی نواحی

شروع درخشش ساز و آواز هرمندان در جشنواره موسیقی نواحی