مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 20:502023-07-06سياسي

«هوسه» فریاد بیعت با عشق در گوش آسمان/ برنامه های غدیردر نجف ثانی


شهرستان خرمشهر که به «نجف ثانی» شهرت دارد، برگزاری برنامه های فرهنگی آن به مناسبت «غدیر» نه فقط به استان خوزستان بلکه به کل کشور تعمیم داده شده است.

- خرمشهر- شهرستان خرمشهر که به نجف ثانی شهرت دارد، برگزاری برنامه های فرهنگی آن به مناسبت غدیر نه فقط به استان خوزستان بلکه به کل کشور تعمیم داده شده است.

خبرگزاری مهر ؛ گروه استان ها- معصومه مجدم: غدیر مطلع اشراق انوار ولایت بر شانه های یگانه مرد عدالت و حقیقت است، نوری که چشم های خفته زمین را بیدار کرد تا دین کامل شود و نعمت تمام.

با رسیدن سالروز غدیر باری دیگر باران الطاف رحمانی بر کویر جان های تشنه باریدن گرفت تا خنکای نسیم مهر ولایت بر زندگی مردم تا امتداد تاریخ دمیده شود.

اینک ما (شیعیان) میراث دار این سرمایه ثمین هستیم؛ میراثی که تا ظهور صاحب دست بیعت علوی مولایمان مهدی موعود علیه السلام دست ما امانت است و باید با همه وجود از آن صیانت کنیم و فریاد بیعت با عشق و بیداری را با هوسه در گوش آسمان سر می دهیم.

هوسه نوعی شعر حماسی رایج در جنوب ایران و به ویژه در خوزستان که معمولاً از سوی عشایر عرب اجرا می شود.

هوسه سرا با فریادی تک کلمه ای و یا همان چیزی که نخوه جمع پیرامون خود را به سکوت و توجه و آمادگی دعوت کرده و رباعی خود را با صدای بلند و با ریتم خاص بیان می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«هوسه» فریاد بیعت با عشق در گوش آسمان/ برنامه های غدیردر نجف ثانی

«هوسه» فریاد بیعت با عشق در گوش آسمان/ برنامه های غدیردر نجف ثانی