مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 15:202023-06-24اجتماعي

محوطه ازبکی ظرفیت ایجاد پارک علم و فناوری باستانشناسی را دارد


مدیرکل حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: محوطه ازبکی ظرفیت ایجاد پارک علم و فناوری باستانشناسی را در خود دارد و در این زمینه نیاز به یک امکان سنجی اولیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، نشست تبادل نظر راجع به پتانسیل های میراث فرهنگی و گردشگری محوطه ازبکی با حضور مصطفی ده پهلوان رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فاطمه داوری مدیر کل بناها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، مهرداد ملک زاده عضو انجمن علمی باستان شناسی ایران، رحیم خاکی مدیر کل میراث فرهنگی البرز و جمعی از کارشناسان و معاونان این اداره کل برگزار شد.

فاطمه داوری افزود: در این محوطه، سایت موزه نیز با رویکردی نو در حفاظت و معرفی می تواند در کنار یک پارک علم و فناوری حوزه باستان شناسی فعال و محل استقرار برترین الگوهای این حوزه باشد.

  به گفته این مقام مسؤول موقعیت و چشم اندازهای البرز، نزدیکی به تهران، ویژگی ها و موقعیت تاریخی فرهنگی محوطه ازبکی باعث شده تا یکی از نقاطی باشد که در دو سال آینده به صورت جدی در برنامه ای متمرکز به آن پرداخته شود.

وی تمرکز گرایی در حوزه میراث فرهنگی را ضروری عنوان کرد و گفت: نگاه به تپه ازبکی هم از این نوع است که تمرکز برای انجام کار اصولی در این منطقه وجود داشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محوطه ازبکی ظرفیت ایجاد پارک علم و فناوری باستانشناسی را دارد

محوطه ازبکی ظرفیت ایجاد پارک علم و فناوری باستانشناسی را دارد