مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 08:052023-07-03سياسي

چند نکته درباره حجاب و آیه لا اکراه فی الدین


کارشناس مسائل فقی و شرعی در یادداشتی توضیحاتی درباره موضوع حجاب و آیه لا اکراه فی الدین ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یاسر طاهر رحیمی کارشناس مسائل فقی و شرعی در یادداشتی اظهارداشت: به استناد آیه، دلیل اینکه هیچ نوع اجباری در دین نیست این است که حقیقت از باطل نمایان و آشکار است یعنی آشکار است که اولاً انسان محتاج دین و شریعت است و ثانیاً حقانیت کلیات دستورات دین نیز روشن است و با راهنمایی پیامبران روشن تر هم می شود پس نیازی به اجبار و اکراه برای قبول حقیقی که با تشخیص عقل و خواست فطری بشر همراه است نیست.

نکته بعد اینکه اصلاً امکان اکراه در پذیرش دین و هیچ امر قلبی دیگر وجود ندارد نه اینکه اکراه کار غلطی است و نکنید بلکه اصلاً شدنی نیست.

شما نهایتاً می توانید در رفتار کسی جبر ایجاد کنید نمی توانید در قلب او هم اجبار و اکراه کنید (رجوع به المیزان) وقتی می گوییم عدم اکراه در اصل دین است نه در فروعات آن به معنای نفی اختیار انسان در عمل به دین نیست انسان می تواند با اختیار و حتی با آگاهی خود خلاف دستور عقل و فطرت و دین عمل کند و البته با اختیارش به جهنم برود! وجحدو بها واستیقنتها انفسهم ظلما و علّوا؛ اینکه انسان اختیار کاری را داشته باشد به این معنا نیست که عقلا یا شرعا، حق آن کار را هم دارد بنابراین اگر برای کسی حقیقتی واق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نکته درباره حجاب و آیه لا اکراه فی الدین

چند نکته درباره حجاب و آیه لا اکراه فی الدین