مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 09:552023-06-25پزشكي

مسمومیت بارداری و راهکارهایی که در مواجهه با آن باید انجام داد


طیف وسیعی از بیماری ها در مسمومیت بارداری وجود دارد که کوچکترین آنها افزایش فشارخون بوده که به کبد چرب بارداری، - ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص زنان و زایمان اظهار کرد: طیف وسیعی از بیماری ها در مسمومیت بارداری وجود دارد که کوچکترین آنها افزایش فشارخون بوده که به کبد چرب بارداری، افت پلاکت ها، خون ریزی داخلی و مغزی و تشنج منجر شده و حتی ممکن است موجب مرگ مادر و جنین شود.

دکتر پری ناز تسبیحی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مسمومیت بارداری(پره اکلامپسی) بیان کرد: مسمومیت بارداری ممکن است در فردی اتفاق بیفتد که در تمام طول زندگی فشار خون بالا نداشته است، این بیماری در بسیاری از زنان بعد از هفته ی 20 بارداری به دلیل ایجاد حساسیت نسبت به جفت ایجاد می شود.

وی ادامه داد: هیچ دارویی برای پره اکلامپسی وجود ندارد و مصرف آسپرین در کسانی که سابقه ی پره اکلامپسی و فشار خون بالا دارند می تواند کمک کننده باشد، هر چند در برخی از مقالات این موضوع تایید نشده است.

وی با تاکید بر اینکه زنان مبتلا به مسمومیت بارداری باید رژیم غذایی کم نمک داشته باشند، افزود: زنان شاغل که استرس کاری زیادی دارند و ساعت زیادی سرپا هستند بیشتر به پره اکلامپسی دچار می شوند، این مسمومیت با علائم فشار خون بالا خود را بروز می دهد و دفع پروتیین در ادرار و تورم اندام ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت بارداری و راهکارهایی که در مواجهه با آن باید انجام داد

مسمومیت بارداری و راهکارهایی که در مواجهه با آن باید انجام داد