مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 11:552023-07-22سياسي

تأکید رحمان بر گسترش فعالیت کمیسیون همکاری های اقتصادی تاجیکستان و ازبکستان


در دیدار نخست وزیر ازبکستان و رییس جمهور تاجیکستان، مشارکت راهبردی، هم پیمانی و توسعه روابط اقتصادی بررسی و بر توسعه فعالیت کمیسیون بین دولتی تجارت و همکاری های اقتصادی تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، عبدالله عارف اف نخست وزیر ازبکستان به تاجیکستان سفر و با امامعلی رحمان رییس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

در گفت وگوی رییس جمهور تاجیکستان و نخست وزیر ازبکستان وضعیت و چشم انداز روابط دو کشور در زمینه های مشارکت راهبردی، هم پیمانی و راه های توسعه بیشتر آن بررسی شد.

در این زمینه با خرسندی به روند مثبت رشد شاخص های تجارت متقابل اشاره و تنوع تجارت دوجانبه و گسترش ساختار کالایی آن به عنوان وظایف مهم شناسایی شد.

در این راستا، رییس جمهور تاجیکستان به فرصت های بزرگ در بخش های مختلف صنعت، انرژی، حمل و نقل، کشاورزی، گردشگری و سایر بخش های مورد علاقه اشاره کرد.

از توسعه روابط در زمینه های صنایع سبک و غذایی، متالورژی رنگین، صنعت خودروسازی و همچنین مجتمع کشت و صنعت نیز به عنوان یک مسیر امیدوارکننده یاد شد.

علاه بر این طی این دیدار بر گسترش فعال روابط اقتصادی مستقیم بین واحدهای اقتصادی و محافل تجاری در بخش واقعی اقتصاد و توسعه بیشتر همکاری ها در سطح منطقه تمرکز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید رحمان بر گسترش فعالیت کمیسیون همکاری های اقتصادی تاجیکستان و ازبکستان

تأکید رحمان بر گسترش فعالیت کمیسیون همکاری های اقتصادی تاجیکستان و ازبکستان